最近一直在第四台看到情人節推出的白金情歌精選,一直講很划算。
我仔細聽了一下廣告的音樂片段,發現有幾首歌,我聽過但是沒有當初深究是誰唱的--

之後就很心急的希望這個廣告再播再播再播一次好讓我把歌名抄下來~
豬嗎我,經過批踢踢ADS版一語驚醒我夢中人:

"搜尋白金情歌歌單就轟的一聲全部跳出來啦!"


不可否認,這張專輯買到真的爽到,超多好聽的歌(一般俗星精選完全不能比),但我還是怕被第四台騙不敢貿然出手,如果有人想要團購有開團,請務必算我一份阿!

以下是我很喜歡的兩首歌,聽了會啜泣抖肩膀的阿~~~~



Bette Midler-The Rose
(我記得以前很紅的一部偶像劇薔薇之戀有用齊豫翻唱的版本,但我還是愛原版。)



【超貼心中英對照歌詞】

Some say love, it is a river that drowns the tender reed.
有人說愛情是一條河,會把柔嫩的蘆葦淹沒,
Some say love, it is a razor that leaves your soul to bleed.
有人說愛情是一把利刃,終將讓你的靈魂淌血,
Some say love, it is a hunger, an endless aching need.
有人說愛情是一種渴望,雖然苦痛卻是無盡的需求,
I say love, it is a flower, and you its only seed.
我說愛情是一朵花,而你正是這朵花的種子。

It’s the heart afraid of breaking that never learns to dance.
是那顆害怕破碎的心,所以永遠學不會起舞。
It’s the dream afraid of waking that never takes the chance.
是那場害怕醒來的夢,所以永遠也抓不住機會。
It’s the one who won’t be taken, who cannot seem to give,
是那顆不願被佔據的心,所以似乎也無法付出。
and the soul afraid of dyin’ that never learns to live.
是那個畏懼死去的靈魂,所以永遠也學不會怎麼去生存。

When the night has been so lonely and the road has been too long,
每當夜幕低垂孤寂難耐,路途遙不可期,
and you think that love is only for the lucky and the strong,
而你認為愛情只會眷顧那些幸運與堅強的人。
just remember in the winter far beneath the bitter snows
千萬別忘了冬季裡,深深的寒雪下,
lies the seed that with the sun’s love in the spring becomes the rose.
埋著一顆種子等待陽光愛的薰陶,於來春時開出璀璨的玫瑰。

 

Michael learns to rock(搖滾麥克)-That's why you go away

(不知道為什麼我比較喜歡叫搖滾麥克搖滾麥克而不是Michael learns to rock,順便標示在後面可能是怕有人看到英文太長就不想聽了-就是我這種人...)


【依舊貼心中英對照歌詞】

Baby won't you tell me why
寶貝 妳何不告訴我為什麼
There is sadness in your eyes
妳的眼中充滿了憂傷
I don't wanna say goodbye to you
我不想向妳道別
Love is one big illusion
愛情是巨大的幻影
I should try to forget
我應該試著遺忘
But there is something left in my head
但有些事在我腦海中縈繞不去

You're the one who set it up
這一切是妳引起的
now you're the one to make it stop
現在應該由妳來收拾
I'm the one who's feeling lost right now
此刻 我是那個感到失落的人
Now you want me to forget every little thing you said
你要我忘掉 妳說過的每一件事
But there is something left in my head
但有些事在我腦海中縈繞不去

I won't forget the way you're kissing
我忘不了妳接吻的方式
The feeling's so strong were lasting for so long
這感覺太強烈 持續不絕
But i'm not the man your heart is missing
但我不是妳的心想念的男人
That's why you go away i know
我知道那就是妳離去的原因

You were never satisfied no matter how i tried
不論我多努力 妳總是不滿足
Now you wanna say goodbye to me
如今妳跟我說再見
Love is one big illusion
愛情是巨大的幻影
I should try to forget
我應該試著遺忘
But there is something left in my head
但有些事在我腦海中縈繞不去

I won't forget the way you're kissing
我忘不了妳接吻的方式
The feeling's so strong were lasting for so long
這感覺太強烈 持續不絕
But i'm not the man your heart is missing
但我不是妳的心想念的男人
That's why you go away i know
我知道那就是妳離去的原因
Yes girl
是的女孩
Sitting here all alone in the middle of nowhere
獨自枯坐在虛無中
Don't know which way to go
不知該何去何從
There ain't so much to say now between us
如今我倆已沒什麼好說的
There ain't so much for you
妳沒什麼話要說
There ain't so much for me anymore
我也沒什麼話好說

I won't forget the way you're kissing
我忘不了妳接吻的方式
The feeling's so strong were lasting for so long
這感覺太強烈 持續不絕
But i'm not the man your heart is missing
但我不是妳的心想念的男人
That's why you go away i know
我知道那就是妳離去的原因
That's why you go away i know
我知道那就是妳離去的原因



同場加映,我小時候最愛的老派歌*(說老派是當時AQUA正紅,跟女主唱聲音比起來誰都是老派)


Tommy Page(湯米佩吉)-A Shoulder To Cry On
(我也是喜歡叫
湯米佩吉湯米佩吉,這個男子真的是帥翻了。白金情歌裡收錄的是他的另一首歌I'll Be Your Everything,我實在不懂為什麼,這首肩膀歌好聽數萬倍阿,鼻涕會素素素的流下來~)

tommypage.jpg


※ 找不到連結我快要哭了--

還好我力爭上游(?)終於在
湯米佩吉個人網站左側Videos發現這首歌MV可以下載收看。
如果你跟我一樣線上遍尋不著被迫下載,請默默收看不要聲張,也不要互相傳閱檔案,我不是帶頭大哥哥哥哥---

安德森貼心中英對照歌詞,安德森說如果不說是他翻譯的就要告上朝廷所以我要標示一下

Life is full of lots of up and downs
人生充滿了起起落落
And the distance feels further
距離似乎樂來越遙遠
When you're headed for the ground
當你向下墜落
And there is nothing more painful
還有什麼比這更痛苦
Then to let your feelings take you down
當你的情感令你跌落谷底

It's so hard to know the way you feel inside
很難理解你內心的感受
When there's many thoughts and feelings that you hide
當你隱藏許多思緒與情感
But you might feel better
但或許你會舒坦一些
If you let me walk with you by your side
如果你讓我陪你走上一段

*And when you need a shoulder to cry on
當你需要可靠著哭泣的肩膀
When you need a friend to rely on
當你需要一個可以倚賴的朋友
When the whole world is gone
當全世界都已結束
You won't be alone, cause I'll be there
你不至於孤單,因為我就在你身邊
I'll be your shoulder to cry on
我會是你可以依靠著哭泣的肩膀
I'll be there
我會在你身旁
I'll be a friend to rely on
我會是你可以倚賴的朋友
When the whole world is gone
當全世界都已結束
You won't be alone, cause I'll be there
你不至於孤單,因為我就在你身邊

All of the times when everything is wrong
在一切都不順遂的時光裡
And you're feeling like there's no use going on
你覺得無計可施
You can't give it up
你千萬不可放棄
I hope you work it out and carry on
但願你能迎刃而解,堅持下去

Side by side with you till the end
和你相偎相依直到盡頭
I'll alway be the one to firmly hold your hand
我永遠是堅定握住你的手的那個人
No matter what is said or done
不論是什麼已成為定局
Our love will always continue on
我們的愛都將繼續下去

Everyone needs a shoulder to cry on
每個人都需要可靠著哭泣的肩膀
Everyone needs a friend to rely on
每個人都需要一個可以倚賴的朋友
When the whole world is gone
當全世界都已結束
You won't be alone cause I'll be there
你不至於孤單,因為我就在你身邊
I'll be your shoulder to cry on
我會是你可以靠著哭泣的肩膀
I'll be there
我會在你身旁
I'll be the one you rely on
我會是你可以倚賴的朋友
When the whole world's gone
當全世界都已結束
You won't be alone cause I'll be there
你不至於孤單,因為我就在你身邊

And when the whole world is gone
當全世界都已結束
You'll always have my shoulder to cry on....
你永遠都有我的肩膀可靠著哭泣...



arrow
arrow
    全站熱搜

    zozo810 發表在 痞客邦 留言(97) 人氣()